משקאות דיאטטיים הם שטויות

זה משהו שאני טוען כבר הרבה זמן. דבר ראשון, אי אפשר לאכול אותו אוכל, להמשיך עם אותה פעילות ורק להחליף למשקה דיאטטי ולקוות לרדת במשקל. יש בזה הרבה יותר. דבר שני, הממתיקים המלאכותיים לא בריאים. כן, צריך לשתות כמה עשרות משקאות ברציפות כדי שהריכוז יהיה משמעותי אבל עדיין. ודבר שלישי, משקאות דיאטטיים מרמים את הגוף, מנסים לרמות את המוח ומצליחים בעיקר רק את הלשון. הם גורמים לכם להרגיש מתוק אבל לא מספקים את הקלוריות שהגוף מצפה להן. אז הגוף דורש עוד ולכן זה מוביל לעוד אכילה.

עכשיו, סוף סוף, מישהו טרח לאסוף את המחקרים. וכמובן שצריך לעשות עוד מחקרים ואת אותם מחקרים עוד פעם אבל התמונה המתבררת היא שממתיקים מלאכותיים אכן מרמים את הלשון אבל המוח יודע שזה לא הדבר האמיתי. בתת מודע, עמוק במוח, זה לא עובד. וזאת הבעיה.


Posted in High-Tech, Less Interesting News, Practice, Thinking Out Loud by with 3 comments.

Comments

  • עודד says:

    הבעיה אם אספרטיים היא שהתוצרים שלו מצטברים בגוף, ספציפית בתאי שומן, ולכן יש חשש שהוא גורם נזק ארוך טווח גם למי ששותה במידה. מגבלות הצריכה הן לאדם ליום וגם אם אתה דואג לצרוך ביום פחות מהמגבלה, יתכן שאם תעשה את זה לאורך שנים תהיה בסכנה. לכן אני מעדיף להמנע ממשקאות דיאטטים כמה שאפשר – אני לא עושה מזה דת ואני מעדיף לשתות דיאט-קולה מלהיות צמא, אבל ברוב הימים לא נכנסים לי קרצינוגנים לגוף.

    אגב – זה לא כזה בעיה להגיע למגבלה היומית: מישהו קל יחסית יכול להגיע למגבלה על ידי שתיה של ארגז קולה לאורך יום שלם, לא משהו בלתי אפשרי.

  • מאץ' says:

    הבעיה היא אנשים כמוני…
    אני לא אוהבת דיאט. אני גם לא אוהבת קפה, או אלכוהול. ועכשיו אסור לי סוכר (שזה אומר כל מוגז או מיץ, עדיף גם בלי מיץ טבעי). מה שמגביל את האפשרויות שלי למים. או תה.
    בהיותי אדם שמעריך גיוון – מדי פעם משקאות דיאטטיים הם בכל זאת אפשרות מבורכת. זה (קצת) פחות מגעיל מקפה.
    למה אנשים שמותר להם סוכר עושים את זה לעצמם? אה – את זה מעולם לא הבנתי.

  • Eran says:

    הסיפור הכי מוזר שלי בנושא הוא שפעם אחת הגעתי לבית בשביל מפגש של אור ירוק והם נתנו לי כוס של קולה. לקחתי שלוק ולקולה היה טעם של קולה רקובה ומקולקלת. והם גם התעקשו שאני אסיים את זה. לא רציתי להעליב אבל הצלחתי להתחמק בנימוס.
    רק אחר כך גיליתי שמה ששתיתי היה בעצם קולה דיאט.